۱۳۹۳ شهریور ۸, شنبه

دادگاه انتظامی وکلا رای به تمدید پروانه وکالت نسرین ستوده داد


شعبه‌ی اول دادگاه انتظامی وکلا، درخواست دادستانی تهران برای تعلیق پروانه‌ی وکالت نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر را رد کرد.
رضا خندان، همسر خانم ستوده، ساعتی قبل، با اعلام این خبر در صفحه‌ی فیسبوک شخصی‌اش نوشت که بر اساس حکمی که امروز شنبه (۸ شهریور-۳۰ آگِست) ابلاغ شده، این وکیل دادگستری هم‌چنان می‌تواند به حرفه‌ی خود، "وکالت" ادامه دهد.
جلسه رسیدگی به شکایت معاون دادستان تهران و سرپرست "دادسرای شهید مقدس" (اوین) از نسرین ستوده، روز یکشنبه گذشته (۲ شهریور-۲۴ آگست) در محل کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد و در جریان آن، خانم ستوده گفت که در دفاع از زندانیان سیاسی و قربانیان نقض حقوق بشر، تنها به سوگندنامه‌ای که در زمان دریافت پروانه‌ی وکالت امضا کرده بود عمل کرده، و در درستی کارش، «لحظه‌ای تردید نداشته و ندارد».
نسرین ستوده روز ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” بازداشت و بعدها در دادگاه به ۶ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۱۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.
در این میان، حکم محرومیت او از وکالت نیز با توجه به عدم صلاحیت دادگاه انقلاب برای صدور حکم در این خصوص، مورد قبول دادگاه انتظامی وکلا قرار نگرفت و خود این دادگاه، مسوول رسیدگی به این پرونده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر