۱۳۹۳ دی ۲۸, یکشنبه

عیادت وزیر بهداشت از سهیلا جورکش به دنبال انتقادهای خانواده او





به دنبال انتقادهای خانواده‌ی سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های سریالی اصفهان از فراموش شدن وی از سوی مسوولان، شام‌گاه شنبه (۲۷ دی-۱۷ ژانویه)، حسن قاضی‌زاده هاشمی، "وزیر بهداشت" به دیدن وی در "بیمارستان فارابی تهران" رفت.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، آقای هاشمی در خصوص آخرین وضعیت "سهیلا" به خبرنگاران گفت: «چشم مصدوم، نور و حرکت دست را تشخیص می‌دهد که این نشان می‌دهد عصب چشم سالم است و بایستی عمل‌های بعدی انجام شود و اگر مشکلی پیش نیاید، پیوند قرنیه مصنوعی حداقل بین ۳ تا ۶ ماه بعد انجام می‌شود.»
او درباره‌ی هزینه‌های درمان این قربانی اسیدپاشی و نیز احتمال اعزام او به خارج از کشور هم اظهار داشت: «دولت تمام هزینه‌های درمانی سهیلا را تقبل کرده است؛ حتی اگر نیاز باشد، برای ادامه روند درمان به خارج از کشور بروند، هزینه‌ها تامین خواهد شد. اما، آنچه مسلم است فعلا نیازی به اعزام نیست.»
پیش‌تر برادر سهیلا جورکش در گفتگویی با "فرهیختگان‌آنلاین" که چشمان خواهرش سه ماه و نیم بعد از وقوع این حادثه، هیچ‌گونه بینایی ندارند و در این مدت، حکومت ایران نیز بر خلاف وعده‌های پیشین خود، توجهی به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها نداشته است.
وی در این ارتباط گفته بود: «روزهای اول رییس‌جمهور می‌آمد و وزیر بهداشت می‌رفت. مشاور رییس‌جمهور می‌آمد و معاون وزیر می‌رفت. آن وعده می‌داد و دیگری تایید می‌کرد. حالا نه خبری از آن آدم‌هاست، نه خبری از وعده‌های‌شان.»
او در این گفتگو، آخرین وضعیت دو چشم “سهیلا” بعد از انجام چند عمل جراحی را نیز این‌گونه توصیف کرده بود: «در مورد چشم چپش پزشکان معتقدند یک سال دیگر می‌توانند عملی انجام بدهند که تا حدودی بینایی‌اش را به دست بیاورد، اما در مورد چشم راست فعلا که برای دید کم هم امیدی نیست. می‌گویند شاید علم پیشرفت کند و بتوان برای چشم راستش کاری انجام داد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر