۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

از نشست ادبی کانون نویسندگان ایران جلوگیری شد


قرار بود امروز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه نشست ادبی کانون نویسندگان ایران با عنوان “عصر ترجمه” در منزل یکی از اعضای کانون نویسندگان برگزار شود اما صاحب‌خانه دوشنبه به یکی از ادارات وزارت اطلاعات احضار می‌شود و به وی تاکید می‌شود که این جلسه را لغو کند و در صورت عدم لغو جلسه نیروی انتظامی مداخله خواهد کرد.
کانون نویسندگان در صفحه فیس‌بوک خود آورده است که در این نشست ادبی که به “ترجمه” اختصاص داشت، بنا بود بابک احمدی، احمد پوری، ناصر زرافشان، فرزانه طاهری، علی عبداللهی و حسن مرتضوی سخنرانی کنند.
کمسیون فرهنگی کانون نویسندگان در این زمینه اعلام کرد:
“ضمن پوزش از سخنرانان جلسه، اعضا و دوستداران کانون جلسه ی فردا به ناچار برگزار نمی شود.”
کانون نویسندگان هم‌چنین آورده است که در اواخر ماه گذشته نیز ماموران امنیتی با احضار یکی از اعضای کانون نویسندگان از برگزاری جلسه‌ی مشورتی کانون ممانعت به عمل آورده‌اند.
برای نشست ادبی امروز، سه‌شنبه پوسترهایی تهیه شده بود که در تصویر می‌بینید.
کانون نویسندگان ایران در سال ۱۳۴۷ به همت نویسندگانی هم‌چون جلال آل‌احمد و احمد شاملو و تعداد دیگری از نویسندگان تاسیس شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ هم‌واره با مانع در برگزاری جلسات صنفی همراه بوده است.
لازم به یادآوری است که دو تن از نویسندگان عضو کانون نویسندگان، محمد مختاری و محمد جعفر پوینده در سال ۱۳۷۷ توسط ماموران وزارت اطلاعات به قتل رسیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر