۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

مادر مجید دری: کدام کاندیدا حاضر است از حق زندانیان دفاع کند؟



مجید دری از روز هیجدهم تیرماه سال 88 در زندان بهبهان در تبعید بسر می برد. این دانشجوی محروم از تحصیل که تنها جرمش دفاع از حق تحصیل است در دادگاه بدوی به ده سال زندان محکوم شد که طبق حکم، پنج سال از آن را باید در تبعید بگذراند. این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش سال تغییر یافت.

پس از پیگیری های خانواده و وکیل دری یکسال حبس و شلاق از حکم دادگاه تجدیدنظر توسط دیوان عدالت اداری کاهش یافت. اما با گذشت دو سال و نیم تاکنون رای دیوان به زندان بهبهان ابلاغ نشده است.

منور هاشمی مادر مجید دری در گفت و گو با جرس از آخرین بی عدالتی ها در حق فرزندش سخن می گوید:روز شنبه با دخترم رفتیم مجید را ملاقات کردیم. مجید همچنان از مشکلات سردرد و کم خونی و ناراحتی دندان و دهان رنج می برد و چشمش هم دچار مشکل شده و پزشک زندان تجویز کرده که باید در بیمارستان خارج از زندان جراحی شود، اما هنوز از انتقالش خبری نیست. دفعه پیش با شرایط خیلی بد یعنی دستبند و پایبند و لباس زندانی می خواستند مجید را به بیمارستان ببرند که مجید زیر بار این اقدام آنها نرفت و حاضر شد درد را تحمل کند اما تن بکار توهین آمیز آنها ندهد. هربار که به ملاقاتش می رویم از دفعه پیش حالش بدتر شده و روز بروز وضعیتش بدتر می شود.

مادر این دانشجوی محروم از تحصیل خاطرنشان می کند: "مجید را از تحصیل محروم کردند و اسم دانشجوی ستاره دار روش گذاشتند و حکمش را دانشگاه به خود من داد حالا چه کسی پاسخگوی آینده این جوانان محروم از تحصیل است؟ به ما بگویند آخر به چه گناهی باید از حق تحصیل محروم شوند؟ اینقدر کتک زدند و بلا سرشان آوردند چه کسی حاضر است شجاعانه و بدون ترس از حق آنها دفاع کند؟ اصلا انگار چنین اتفاقاتی نیافتاده و چنین کسانی وجود ندارند. بالاخره به نظر ما نیست که چه کسی رئیس جمهور شود، از قبل انتخاب شده است. بخاطر همین وضع از این بدتر نشود بهتر هم نخواهد شد. چاره ای جز صبر و توکل بخدا برایمان نمانده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر