۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

دستگیری بیش از ۱۷۰ نفر از جوانان و فعالین در خوزستان



بنا به گزارش های رسیده به کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، در شهرهای مختلف خوزستان طی روزهای اخیرتعداد زیادی از جوانان و فعالین دستگیر و به بازداشتگاههای مختلف در سطح استان منتقل شده اند.
بنا به گفته فعالین با توجه به نزدیکی سالگرد اعتراضات ۲۶ فرودین ماه سال ۱۳۸۴ در استان خوزستان ،نیروهای امنیتی و انتظامی این استان در مناطق عرب نشین اقدام به دستگیریهاى وسیع در مناطق مختلف کرده اند.
بنا به گفته خانواده های دستگیر شدگان بسیاری از این افراد به بازداشتگاه” عملیات کارون” که از جمله مخوفترین بازداشتگاههای امنیتی در شهر اهواز به شمارمیرود انتقال داده شده اند.
این دستگیریها که شبانه و با یورش گسترده ماموران انتظامی و امنیتی همراه است، در شهرهای مختلف استان، تاکنون منجر به دستگیری بیش از ۱۷۰ نفر شده است. بنا به گفته خانواده های دستگیر شدگان ، فرزندان آنها در شرایط بسیار نامناسبی بازداشت و مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته اند. علاوه بر این در بازداشتگاههای مختلف شهر اهواز بسیاری از این افراد تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.اسامی تعدادی از افرادی که طی روزهای گذشته دستگیر شده اند به شرح زیر است:
عزیز صالحی – باقر مقدم – نجم برومی – صالح نصیری – عبدالله موسوی – جارالله هاشمی – ابراهیم صیاحی – کاظم عبیداوی – احمد ساعدی
کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسی از تمامی خانواده های این زندانیان میخواهد که با ارسال اطلاعات تکمیلی ، ما را در حمایت از دستگیر شدگان و گزارش دهی به ارگان های بین المللی یاری کنند. ما همچنین از خانواده ها و مردم آزادیخواه خوزستان میخواهیم که با تجمع در مقابل بازداشتگاه ” عملیات کارون” و سایر بازداشتگاههای شهر خوزستان و با ارسال نامه و طومار حمایتى از زندانیان به سازمانهاى جهانى خواستار آزادى فورى این زندانیان و توقف دستگیریها بشوند.
حمایت وسیع از دستگیر شدگان روزهای اخیر و کلیه زندانیان سیاسی در خوزستان، کمک میکند تا از گسترش فضای سرکوب توسط حکومت اسلامی در ایران جلوگیری نمائیم.

کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسى

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر