۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

کمپین درخواست از هنرمندان برای شکستن سکوت

واكنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات سعید منتظرالمهدی (معاون اجتماعی نیروی انتظامی )؛
مساله حجاب سینماگران برای پلیس از اعتیاد و قاچاق موادمخدر مهمتر شده است...
___________________________
سعید منتظرالمهدی (بسیجی سابق) که در پی سرکوب مردم در جریان کودتای انتخاباتی 88 مورد عنایت مسئولین قرار گرفت و سال گذشته معاونت اجتماعی پلیس ناجا را تصاحب کرد، روز گذشته گفت: بدحجابی بازیگران در خارج از کشور از طریق اینترپل پیگیری می‌شود.

این سخنان با واکنشهایی توسط هنرمندان روبرو بود.

سیدضیاء هاشمی تهیه کننده سینمای ایران دراین باره گفت:
مساله حجاب برخی سینماگران در خارج از كشور، ظاهرا برای نیروی انتظامی از مقابله با برخی معضلات مهم اجتماعی همچون اعتیاد و قاچاق موادمخدر مهمتر شده است.

'سیدضیاء هاشمی' افزود: پرسش اصلی این است، آیا مشكل روزمره مردم برطرف شده كه معاون اجتماعی نیروی انتظامی بدنبال پیگرد هنرمندان كشور از طریق اینترپل است.

وی گفت: نیروی انتظامی ظاهرا هیچ كار دیگری در دستور كار ندارد و در موقعیت حساس نزدیك به انتخابات در تلاش برای تهدید اهالی سینما و هنرمندان است.

هاشمی ادامه داد: در شرایطی كه باید هنرمندان بیش از پیش قدر ببینند، متاسفانه آنها تهدید می شوند كه این موضوع مورد تایید هیچ عقل سلیمی نیست.

این تهیه كننده سینما افزود: معتقدم اظهارنظر اخیر معاون اجتماعی نیروی انتظامی یك پیام خاص دارد و تصور می كنم دست اندركاران نیروی انتظامی با این تهدید، بدنبال هشدار به سینماگران برای دوری از فضای انتخابات هستند.

رییس جامعه صنفی تهیه كنندگان فیلم گفت: اظهارات تمسخرآمیزی همچون پیگرد بازیگران از طریق اینترپل اثرات منفی دارد و این تهدیدها موجب ناامنی و یاس در میان مردم می شود.

* لازم به ذکر است سعید منتظرالمهدی در جریان اعتراضات سال 88 مسئول یک پایگاه بسیج بود و در سرکوب اعتراضات نقش جدی داشت، بطوری که شاهدان عینی او را در عاشورای خونین دیده بودند که به سمت مردم شلیک می کرد.

۲۸ فروردین, ۱۳۹۲
·

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر