۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

تایید حکم همسر عبدالفتاح سلطانی در دادگاه تجدیدنظر



حکم ۱ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.

محکومیت یک سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور برای معصومه دهقان معلم بازنشسته و همسر عبدالفتاح سلطانی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان به تایید رسید.

دختر عبدالفتاح سلطانی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "این حکم قبلا در دادگاه بدوی صادر شده بود و چند ماه پیش در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید. منتهی چون وکلا دیر به دادگاه مراجعه کردند ما به تازگی متوجه تایید حکم شدیم."

وی در خصوص اتهامات مادرش گفت: اتهام مادرم تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه حقوق بشری شهر نورنبرگ بود. این اتهام با اتهامی که به پدرم وارد شده بود و بخاطر آن دوسال حبس گرفت مشترک بود. مسئولین اتهام تحصیل مال نامشروع را بدلیل سفرمادرم به آلمان و گرفتن جایزه حقوق بشری نورنبرگ به نیابت از پدرم به وی وارد کردند.

وی در ادامه گفت: "مادرم پس از بازگشت از آلمان و قبل از بازداشت پدرم به این اتهام بازداشت شد و ۶ روز را در سلول انفرادی گذراند. در ‌‌نهایت حکم دادگاه بدوی ۱ سال حبس تعزیری بود که به مدت ۵ سال به تعلیق در می‌آمد. همچنین در این حکم مادرم به مدت ۵ سال ممنوع خروج از کشور محکوم شد."

عبدالفتاح سلطانی وکیل پایه یک دادگستری، فعال سر‌شناس حقوق بشر و زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین آخرین بار در ۱۹ شهریور ماه سال ۹۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشکیل جمعیت غیرقانونی، اجتماع و تبانی علیه نظام و تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه حقوق بشذی نورنبرگ، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۸ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۳ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت تبدیل شد.

هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر