۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

دولت مالزی قصد اعدام این دو زن ایرانی به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر را دارد.



امروز چهارشنبه در دادگاه مرکزی کشور مالزی این دو زن ٬ شهرزاد و ندا به اعدام محکوم شدند.

رسانه‌های محلی مالزی با انتشار این خبر نوشته اند که این دو زن جوان پس از دریافت حکم اعدامشان با گریه دادگاه را ترک کرده اند. ادعای این دو مبنی بر اینکه آنها تنها با خود مواد غذایی همراه داشته اند، رد شده و دادگاه این دو نفر را محکوم به اعدام کرد. شهرزاد متینی منصور و ندا مصطفایی اسامی دو زن محکوم به اعدام است.

. شهرزاد به دلیل حمل ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم و ندا به دلیل حمل ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۰در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت شدند.

در کنگره جهانی علیه اعدام در اسپانیا امسال در مورد وضعیت زندانیان ایرانی در زندانهای مالزی به تفصیل صحبت شد و آنجا گفته شد که بیش از سیصد ایرانی در مالزی به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر زندانی هستند که ۴۰ نفر از آنها به اعدام محکوم شده اند. 

ظاهرا جمهوری اسلامی ایران در مورد سرنوشت این افراد هیچ حساسیتی نشان نداده و فقط روی قاچاقچی های بزرگ عکس العمل نشان داده و آنها را نجات داده است. بسیاری از این محکومین به اعدام در مالزی از خا نواده های کم درآمد هستند که حتی پول پرداخت وکیل را ندارند.

زندگی در زندانهای مالزی و امکانات بسیار کم و فراموش شدن و به فراموشی سپرده شدن یک مشکل جدی زندانیان در مالزی است .


کمیته بین المللی علیه اعدام به حکم اعدام این دو زن جوان بشدت معترض است و از کسانی که امکان ارتباط با خانواده این دو محکوم به اعدام و یا امکان ارتباط با زندانیان در مالزی را دارند میخواهد فورا با ما تماس بگیرند. ما از دولت مالزی میخواهیم فورا این احکام را ملغی کند.

کمیته بین المللی علیه اعدام
دوم اکتبر ۲۰۱٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر