۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۸, پنجشنبه

طالبانیسم آفریقایی، “بوکو حرام”؛دختران را به بردگی می فروشیم


گروه بنیادگرای اسلامی ” بوکو حرام” در شمال شرق نیجریه  با دزدیدن بیش از ۲۰۰ دختر از یک مدرسه شبانه روزی که با یک حمله مسلحانه صورت گرفت، به شهرت جهانی رسید. از آن پس افکار عمومی جهان پی برد که در این کشور آفریقایی گروه اسلام گرایی مسلحی وجود دارد که می خواهد با قوانین دوره پیامبر اسلام و شریعت ۱۵۰۰ سال قبل بر این منطقه از جهان حکم براند. 
آدم‌ربایی بوکو حرام به اعتراضاتی مردمی در نیجریه (در تصویر) انجامیده و محکومیتی بین‌المللی را همراه داشته است
اعتراض مردم نیجریه به ربودن بیش از ۲۰۰ دختر دانش آموز توسط گروه اسلام گرای” بوکو حرام
رهبر این گروه بنیاد گرا ” ابوبکر شکائو” به صراحت اعلام می دارد که جای زنان و دختران تنها خانه است و بزرگترین کار آنان زاییدن فرزند است نه بیشتر. از این رو او و گروهی که از وی پیروی می کند معتقدند دختران نباید به جای بچه داری و فرزند آوری به مدرسه بروند.
گروه بوکو حرام پس از دزدیدن دختران از یک مدرسه شبانه روزی آنان را سوار بر یک کامیون به مناطق تحت کنترل خودش برده اند. رهبر این گروه  در یک پیام ویدئویی که از سوی خبرگزاری فرانسه نیز منتشر شده ، به مردم نیجریه گفته است  من دختران شما دزدیدم چرا که  خداوند به من امر کرد باید آنان را از رفتن به مدرسه و تحصیل بازدارم . من دختران شما را در بازار مردان به فروش خواهم رساند.
گروه بوکو حرام که در انواع جرایم از جمله قتل، دزدی، ایجاد حکومت محلی و  بمب گذارهای مرگبار دست دارد، دولت مرکزی کشور نیجریه را نیز ناتوان کرده است. هنوز پس از سه هفته از دزدیدن دختران مدرسه ، آن ها مرتکب گروگان گیری تازه تری شده اند و این بار نیز چندین دختر نیجریه ای را به سرقت برده  و در مناقطق محلی خودپنهان کرده اند. این حوادث که سبب شرمساری دولت مرکزی را بخاطر پیدا نکردن دختران به همراه داشته اندک اندک در حال د تبدیل شدن به یک معضل ملیدر این کشور است و همین موضوع  سبب شده است تا  مردم نیجریه  در مقابل حکومتشان قرار گیرند. دولت مرکزی نیجریه عملا ابراز عجز کرده و گفته است طی این مدت نتوانسته دختران ربوده شده پیدا کند.
آخرین تحولات
ناگفته پیداست است که قضیه دزدیدن دختران و مسئله فروش آنان به عنوان برده انسانی و جنسی تنها یک مسئله ملی برای نیجریایی ها  نیست. این آدم ربایی شرمساریی است برای بشریت قرن بیست و یکم که می خواهد همه ی قیود بنده گی در در ابعاد خرد و کلان جنسی و انسانی نابود سازد.
آخرین خبر در باره  گروه بوکوحرام  که  عملکرد آن ها یاد آورد حکومت طالبان افغانسان در ده نود میلادی است، این که دولت امریکا اعلام کرده است در یافتن دختران ربوده شده به دولت نیجریه کمک خواهد کرد. باراک اوباما رییس جمهور آفریقایی تبار امریکا پس شنیدن خبر ربودن دختران نیجریه ای و ناتوانی دولت کشور آفریقا در یافتن دزدان و سرکوب آنان آعلام کرد” «ما برای کمک به آزادی آنها همه کار انجام می‌دهیم». او افزود: این آدم‌ربایی شاید جامعه جهانی را به جنبش درآورد تا بالاخره علیه این گروه دهشتناک، که آماده است جنایتی چنین هولناک انجام دهد، کاری بکند.»
در پی خبر کمک امریکا برای یافتن دختران ربوده شده خبرگزاری رویترز، به نقل از گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه اغلام کرد که کشورش  از پیشنهاد کمک آمریکا به تلاش‌های نیروهای دولتی آن کشور برای یافتن دختران استقبال کرده است.
از سوی دیگر دولت بریتانیا نیز از ارسال نیروی کمک برای حل گروگانگیری دختران دانش آموز ربوده نیجریی  خبر داده و در همین حال سازمان ملل متحد  نیز “گفته است اگر بوکو حرام، دختران را -بنا به تهدید خود- بفروشد، برای همیشه مسئول خواهد بود تا تحت تعیقب دادگاه جنایت جنگی قرار گیرد، حتی اگر دهه‌ها از آن بگذرد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر