۱۳۹۳ خرداد ۱, پنجشنبه

حجت الاسلام عابدی: هیچ مکتبی مانند فمینیسم به زنان ظلم نکرده است/ نقاشی بد حجاب مریم(ع) بعد از رنسانس کشیده شد




حجت الاسلام احمد عابدی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، به تبیین جایگاه زن در ادیان مختلف پرداخت و اظهار داشت: داستان فریب و اخراج حضرت آدم(ع) و حوا(س) از بهشت در بسیاری از ادیان وجود دارد، اسلام معتقد است شیطان آن ها را فریب داد و ترک اولی موجب شد از بهشت اخراج شوند.
وی تصریح کرد: در کتب تورات و انجیل تاکید شده شیطان ابتدا حوا(س) را فریب داد، بعد حوا(س) آدم(ع) را به گناه انداخت و موجب شد از بهشت اخراج شوند، همین مسئله باعث شده یهودیت و مسیحیت نگاه توبیخ گونه‌ای به زن داشته باشند، حتی مذهب کاتولیک اعتقاد دارد زن باید درد زایمان را بدون بیهوشی تحمل کند تا به این ترتیب کفاره گناه حوا(س) را بدهد.
نگاه ضد اخلاقی یهودیان به زن
حجت الاسلام عابدی بیان داشت: در دین یهود زنان از پدر خود ارث نمی برند، یهودیان اعتقاد دارند زن حائض نجس است و حق ندارد با دیگران سر یک سفره غذا بخورد، آن ها می گویند زن حائض باعث می شود غذای دیگران هم نجس شود.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در قرون وسطی همه اموال زنی که در می گذشت به پسر بزرگ ارث می رسید، خاطرنشان کرد: امروز نیز این اعتقاد در مبانی دینی غربی ها وجود دارد، اما بنا به مصالح زمان و شرایط حال حاضر به آن عمل نمی کنند.
سند محجبه بودن زنان غرب باستان در هلند/ نقاشی بد حجاب حضرت مریم(ع) بعد از رنسانس کشیده شد
وی عنوان داشت: در کشور هلند مجسمه تاریخی بزرگی وجود دارد که زندگی اجتماعی غرب باستان را به تصویر کشیده است، در این مجسمه که اندازه آن 170 متر است تصاویر همه زنان با حجاب می باشد که نشان دهنده فرهنگ آن زمان است.
حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: پس از رنسانس وضعیت حجاب زنان غربی هم تغییر کرد، حتی نقاشی ها، مجسمه ها و تصاویری که از حضرت مریم (ع) ارائه شد بد حجاب بود.
هیچ مکتبی مانند فمینیسم به زنان ظلم نکرده است

این مبلغ بین الملل ابراز داشت: مکتب اومانیسم موجی از مکتب انسان گرایی و مادی گرایی غرب بود که در نهایت به فمینیسم ختم شد که طبق آن مرد و زن با هم مساوی بودند، در طول تاریخ هیچ مکتبی مانند فمینیسم به زنان ظلم نکرده است.
وی اذعان داشت: امروز در دولت های غربی که این همه مدعی حقوق زن و تساوی زن مرد هستند، تعداد معدودی از بانوان در بدنه حکومت و دولت حضور دارند و تعدادشان با مردان قابل قیاس نیست.
حجت الاسلام عابدی افزود: بین زن و مرد تفاوت های ذاتی وجود دارد، زنان ویژگی های دارند که غالب مردها از آن برخوردار نیستند، طبع لطیف و هنری یکی از آن هاست، بسیاری از کارها مانند آهنگری و رانندگی کامیون نیز از ظرفیت بانوان خارج است.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن تاکید کرد: خیانت مکتب فمینیسم به زنان این است که شعار تساوی حقوق مرد و زن را در جامعه گسترش داد و به همین بهانه زن ها را به کارهای مردانه وادار نمود، مانند کارگری و عملگی زنان در برخی نقاط کشور هندوستان.
همجنس گرایی ره آورد فمینیسم است
وی اظهارداشت: همجنس گرایی نیز یکی دیگر از ره آوردهای فمینیسم در جوامع غربی است، مکتب فمینیسم این پدیده شوم را حق طبیعی هر زن و مرد تعریف می کند و امروز در برخی کشورها به صورت قانونی در آمده است.
حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: تفاوت بین زن و مرد جزو حقوق طبیعی آن هاست، افلاطون نیز خانه‌داری زن و انجام کارهای بیرون توسط مرد را با فطرت انسانی و ذات وجودی این دو جنس مطابق می‌داند.
تکریم زن در اسلام
استاد برجسته حوزه و دانشگاه بیان داشت: در گذشته در غرب زن ها را به کلیساها راه نمی دادند، حتی اگر راهبه هم می شدند حق حضور در کلیسای مردها را نداشتند، در حالی که در دین مبین اسلام حضرت محمد(ص) دستور داد برای ورود به مسجد برای زنان هم درب جداگانه ای مانند مردان ساخته شود، همچنین در هفته دو روز یک وقتی را برای پرسش و پاسخ زنان اختصاص می دادند.
وی در پایان یادآور شد: سیره اولیا مخدرات حضرت فاطمه الزهرا(س) و حضرت زینب(س) به گونه ای بود که در کارهای اجتماعی جامعه شرکت می کردند اما کارهای خانه را اولویت و وظیفه اصلی خود می دانستند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر