۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۸, پنجشنبه

نامه مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی به حسن روحانی : آقای رئیس جمهور به وعده‌هایتان متعهد باشید

مرکز حامیان حقوق بشر- مائده سلطانی، دختر عیدالفتاح سلطانی وکیل حقوق بشری زندانی، در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی ریاست جمهوری ایران با شرح واقعه‌ای که روز 28 فروردین در بند 350 رخ داده بود، گفته است که با توجه به اینکه ماموران حمله کننده به زندانیان این بند، از زیرمجموعه دولت یعنی وزارت اطلاعات بوده اند، و باوجود شکایت‌ها و گزارش‌های مکرر خانواده‌های این زندانیان، تاکنون هیچ پی‌گیری از سوی دولت برای رسیدگی به این شکایات صورت نگرفته و علاوه برآن افرادی همچون مادر او به شیوه‌های مختلف از سوی ماموران این وزارتخانه تهدید شده‌اند.
متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:
جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری ایران،
پدر من عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری ومدافع حقوق بشر قبل از انتخاب شما به عنوان ریاست جمهوری به دلیل دفاع از حقوق متهمان سیاسی و عقیدتی و پایبندی بر سوگند وکالت خود در راه احقاق حق و اقدام برای راستی و درستی دستگیر ودر شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی غیرمستقل و گوش‌به‌فرمان وزارت اطلاعات به 18 سال حبس در تبعید محکوم شد. این مدت محکومیت وی در یکی از شعب دادگاه تجدید نظر که دست کمی از شعبه بدوی نداشت به 13 سال حبس تقلیل یافت. چند ماه قبل از دستگیری پدرم، مادرم را که سالها در کسوت معلمی به آموزش فرزندان این مرز و بوم می‌پرداخت به جرم اینکه همسر وکیلی باشرف و با وجدان است بازداشت و بعد از سالی او را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کردند.
وعده‌های انتخاباتی شما در رابطه با رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی را که شنیدم گمان می‌کردم به واقع برنامه‌ای برای باز کردن درهای زندان‌های جمهوری اسلامی دارید! حال نزدیک به یک سال است که شما رئیس جمهوری ایران شده‌اید با آن شعارها و وعده‌های هیجان‌انگیزتان که تلاش برای باز کردن در زندان‌ها و رهایی زندانیان سیاسی و عقیدتی را نوید می‌داد، زندانیانی که به جرم انتقاد و اعتراض به وضع موجود به سالها حبس طولانی ناعادلانه محکوم شده‌اند. در این یک سال دوران ریاست جمهوری شما نیز بر پدران و مادران ما آن رفت که در دوره‌های قبل می‌رفت.
قطعآ اطلاع دارید در روز 28 فروردین عده‌ای از مأموران تحت امر یکی از وزارتخانه‌های شما یعنی وزارت اطلاعات به همراهی تعدادی ازمأمورین اطلاعات سپاه و مأموران زندان اوین با هجوم به بند 350 زندان اوین به بهانه بازرسی بند، زندانیان را مورد ضرب و جرح قرار دادند و با عبور دادن آنها از تونل ماموران باتوم‌به‌دست، 30 نفر از آنان را به سلولهای انفرادی منتقل کردند.
همه 30 نفر را با توهین و به گمان خود به وضع تحقیرآمیزی سر تراشیده و به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. در میان این زندانیانی که به سلول‌های انفرادی منتقل شدند بیشترشان آسیب‌های جدی از شکستگی دنده و جمجمه تا انگشت پا داشتند.
جناب روحانی ریاست جمهوری ایران،
خانواده من بعد از اتفاقات اخیر در زندان اوین به همراه دیگر خانواده های زندانیان آسیب دیده مراجعات مکرر به دستگاه قضایی داشتند. آنان تاکنون به همه نهادهای مسئول از مشاهدات خود در اتاق ملاقات اوین که عزیزانشان را مجروح و دست و پا بسته آوردند، نامه و شکوائیه نوشته‌اند. در ابتدا ریاست سازمان زندانها، نماینده دادستان و وزیر دادگستری شما، منکر حمله نیروهای امنیتی به بند شدند و در نهایت نیز فیلم کمدی پخش شده در صدا و سیما با ادعاهای دروغ و کذب رییس بی‌کفایت و برکنارشده‌ی سازمان زندان‌ها آقای اسماعیلی نمک روی زخم آن ها پاشید.
متن همه این نامه‌ها در سازمان‌های ذکر شده همچنان موجود است و از آنجا که هیچ‌کس تا به امروز خود را مسئول پاسخگویی ندانسته و از آنجا که طبق قانون اساسی رئیس جمهوری در رأس قوه مجریه، مسئولیت نظارت بر اجرای قانون را دارد، بر آن شدم که این نامه را خطاب به شما بنویسم تا صدای پدرم، مادرم، برادرانم و خواهرم باشم، برای آنچه در آن پنج شنبه سیاه در بند 350 اوین اتفاق افتاد.
پدر من عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر نیزدر بین زندانیانی بود که با خشونت و توهین، موهای سرش تراشیده شده و به سلول انفرادی منتقل شد. مادرم با شنیدن خبر این وحشی‌گری مأموران، وحشت سراپای وجودش را گرفته و برای دادخواهی و جلوگیری از ادامه این روند بر ضد زندانیان به همراه سایر همسران، مادران و خواهران زندانیان به مقامات و مراجع قانونی ایران از قبیل دادستانی، رئیس قوه قضائیه و البته ریاست جمهوری مراجعه کرده و خواهان پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب‌دیدگان این واقعه بودند.
اما می دانید نتیجه این دادخواهی چه شد؟! مادرم از طرف مأموران یکی از وزارتخانه‌های تحت امر شما یعنی وزارت اطلاعات تهدید می‌شود که در صورت ادامه پیگیری حکم تعلیقی او به اجرا گذاشته می‌شود. آیا این بود وعده‌هایی که شما در جریان مبارزات انتخاباتی خود می‌دادید؟ خانواده‌های زندانیان سیاسی بند 350 در مراجعه به دفتر ریاست جمهوری یکی از خواسته‌های به حقی که از شما داشتند، این بود که هر چه سریع‌تر تیمی بی‌طرف تشکیل دهید که تا قبل از محو شدن آثار جراحت‌های ناشی از این حمله، با زندانیان آسیب‌دیده در انفرادی دیدار داشته باشند.
اما پاسخ این خواسته خانواده‌ها چه بود؟
گروهی که تعیین کرده‌اید هنوز با هیچ یک از آسیب‌دیدگان حمله اخیر به بند 350 اوین و انفرادی‌رفتگان هیچ ملاقات و مصاحبه‌ای نکرده‌اند.
جناب روحانی ریاست جمهوری ایران،
شما به عنوان ریاست جمهوری و مسئول اجرای قانون اساسی که اتفاقآ حقوق‌خوانده نیز هستید، قطعآ می‌دانید که طبق اصل 39 قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت زندانیان ممنوع و مرتکب مستوجب مجازات است؟ هنوز دیر نشده و با وجود گذشت بیش از 20 روز از ضرب و جرح زندانیان، آثار جراحات واردشده روی بدن تعدادی از آنان مشهود است، از شما در خواست می کنم جهت روشن شدن حقیقت گروهی بی‌طرف را مأمور تهیه این گزارش کنید تا با زندانیان ملاقات کرده و بتوانند آثار ضرب و جرح را مشاهده و حقایق را به شما منتقل کنند.
جناب حسن روحانی ریاست جمهوری محترم ایران،
تا دیر نشده حداقل در این واقعه خود را مصر به پاسداری از قانون اساسی و متعهد به وعده‌های خود بنمایانید.
- مائده سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری زندانی سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر