۱۳۹۳ آبان ۲۵, یکشنبه

اتهام تازه برای غنچه قوامی: ارتباط با بیگانگان


در حالی که وکیل غنچه قوامی و خانواده‌ی وی از پایان جلسه‌ی دادگاه و صدور رای یک سال حبس برای این فعال اجتماعی زندانی خبر داده بودند، مقامات قضایی جمهوری اسلامی می‌گویند که حکمی برای او صادر نشده و وی علاوه بر "تبلیغ علیه نظام" به "ارتباط با بیگانگان" نیز متهم است.
در همین ارتباط خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا)، از قول عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران تاکید کرده که «هنوز دادگاه هیچ حکمی برای این پرونده صادر نکرده است».
هادی صادقی، "معاون فرهنگی قوه قضاییه" جمهوری اسلامی نیز پیش‌تر با بیان این ادعا که «بازداشت غنچه قوامی نادرست اطلاع‌رسانی شده و او به خاطر تماشای مسابقه والیبال بازداشت نشده است» به همین خبرگزاری گفته بود که خانم قوامی «به اتهام تبلیغ علیه کشور و در ارتباط با بیگانگان در بازداشت به سر می‌برد».
این‌ها در حالی است که سوسن مشتاقیان، "مادر غنچه"، در آخرین نوشته‌ی فیسبوکی خود تاکید کرده که قاضی شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران بعد از برگزاری جلسه دادگاه در تاریخ ۲۲ مهرماه، در حضور خانواده‌ی "غنچه"، ختم دادرسی را اعلام و صورت‌جلسه را نیز امضا کرده بود.
محمود علی‌زاده طباطبایی، وکیل این زندانی سیاسی نیز روز ۱ آبان به خبرگزاری ایلنا گفت که موکلش از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. هرچند، او یک روز بعدتر به خبرگزاری “ایسنا” گفت که با وجود این‌که حکم این پرونده به رویت او رسیده بود، اما قاضی دادگاه، آن را بار دیگر به دادستانی فرستاده تا تکمیل شود.
خانم قوامی ۲۵ ساله، یک فعال اجتماعی ایرانی-بریتانیایی است که به دنبال فعالیت‌هایش در جهت رفع ممنوعیت ورود زنان به استادیوم والیبال، روز نهم تیرماه امسال توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد و بعد از نزدیک به ۱۳۰ روز نگهداری در سلول‌های انفرادی بند دو-الف زندان اوین، به تازگی به زندان زنان تهران در قرچک ورامین منتقل گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر