۱۳۹۱ اسفند ۱۶, چهارشنبه

پیام کوتاه کبودوند بمناسبت روز جهانی زنان



محمد صدیق کبودوند در این پیام ضمن اشاره به موارد نقض حقوق زنان در ایران و جهان از دولت ایران و دیگر دولت‌ها درخواست کرده با پیوستن به پیمان نامه‌های حقوق‌بشری و حقوق زنان و تعهد به اجرای آن‌ها، حقوق زنان رادر همه‌ی عرصه‌ها تأمین و تضمین کنند.

نسخه ای از این پیام:
امروز در کشور ما و در دیگر کشورهای جهان زنان همچنان با نابرابری‌های حقوقی روبه‌رواند، تبعیضات گسترده‌ای علیه آن‌ها روا داشته می‌شود، هنوز موانع فراوانی فراروی مشارکت آن‌ها در زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد. هنوز زنان زیادی با فقر و تنگدستی در زمینه‌های دسترسی به امکانات بهداشتی، آموزشی و اشتغال مواجه‌اند و بسیاری از آن‌ها با عدم امنیت مادی و جسمانی و روانی روبه‌رو هستند. این‌ها و صدها مورد دیگر از بی‌حقوقی، تبعیض و نقض حقوق بشر دغدغه‌ی اصلی زنان و جوامع مدافع حقوق آنان است.

در هر حال امسال نیز چون سالیان گذشته، هشتم مارس، روز جهانی زنان و روز ملل متحد برای حقوق زنان و صلح بین‌المللی فرا می‌رسد و ما در این روز و در شرایطی که تحت آن قرار داریم تنها قادریم آرزوهایمان را بیان و تکرار کنیم: اینکه در کُردستان، مرز ایران، در خاورمیانه و در جای جای این جهان هرچه زودتر خشونت‌ها علیه زنان اعم از خشونت‌های خانگی و خشونت‌های ناشی از تعصبات مذهبی و قومی و قبیله‌ای متوقف، اینکه به بی‌حقوقی زنان خاتمه داده شود و تبعیض‌های جنسیتی در تمامی زمینه‌ها پایان بیابد، زنان به حقوق، موقعیت و جایگاه برابر در همه‌ی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دست پیدا کنند. سرانجام اینکه از دولت ایران و دیگر دولت‌ها درخواست می‌شود با پیوستن به پیمان نامه‌های حقوق بشری و حقوق زنان و تعهد به اجرای آن‌ها، حقوق زنان رادر همه‌ی عرصه‌ها تأمین و تضمین کنند و جوامع نیز به حقوق زنان احترام گذاشته و آن را مورد حمایت قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر