۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

مسعود کردپور نیز بازداشت شد


امروز 19 اسفندماه، مسعود کردپور، برادر خسرو کردپور مدیر آژانس خبری موکریان، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.
براساس این گزارش نامبرده امروز در حین مراجعه به دستگاه های قضایی به منظور جویا شدن از وضعیت برادرش که روز پنج شنبه دستگیر شده بود، بازداشت شده است.

"تا لحظه تنظیم این خبر هیچ اطلاعی از وضعیت مسعود کرپور در دست نمی باشد."

"مسعود کردپورروزنامه نگار و فعال حقوق بشر، پیشتر نیز در روز 17 مرداد ماه سال 88، مصادف با روز خبرنگار بازداشت شده بود، پس از سپری شدن حدوداً یک سال از زندان آزاد گردید."
نیروهای اداره‌ اطلاعات شهرستان مهاباد در طول هفته‌های گذشته چندین تن از فعالین مدنی و شهروندان کرد را در این شهر بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات این شهر منتقل کرده‌ اند.
در همین راستا خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان و قاسم احمدی، سردبیر فصل نامه‌ "روژه" مهاباد روز پنج 17 اسفندماه با حضور ماموران امنیتی در این شهر دستگیر شدند.
این در حالی است مسعود کردپور، برادر خسرو کردپور با تائید این خبر گفته بود: "اداره اطلاعات مهاباد با ارائه حکم قضایی امروز برادرم را بازداشت کرد و وسایل شخصی او نظیر لپ‌تاپ، موبایل و کتاب‌هایش را نیز همراه خود بردند."
آژانس خبری موکریان در مهاباد با انگیزه اطلاع رسانی بموقع، اخبار و گزارش های روزانه و آماری از وضعیت حقوق بشر در مناطق کردنشین را ارائه می دهد.
از دوماه پیش موج جدیدی از بازداشت روزنامه‌نگاران و برخورد با اهالی مطبوعات در ایران آغاز شده است.

حیدر مصلحی٬ وزیر اطلاعات ۱۴ اسفندماه اعلام کرد که این وزارتخانه با دستگیری گروهی از روزنامه‌نگاران به "شبکه ۶۰۰ نفره‌ای" از خبرنگاران داخل و خارج از ایران "ضربه" زده است.
وی روزنامه‌نگارانی که دستگير شدند را "دست‌نشانده استکبار" خوانده است.
چهار گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه از حکومت ایران خواسته بودند تا موج جدید بازداشت روزنامه‌نگاران را متوقف کند. این گزارشگران موج جدید را نقض "آشکار" حقوق بین‌الملل توصیف کردند.

این گزارشگران در نشست مشترکی در ژنو اعلام کرده بودند "موج اخیر بازداشت روزنامه‌نگارانی که صرفا فعالیت‌های حرفه ای خود را انجام می‌دهند نقض آشکار تعهدات ایران تحت قوانین بین المللی حقوق بشر است."( آسو نیوز)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر