۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

پاسدارتحت تعقیب :قرآن اجازه حضور در انتخابات را به من داد



پاسدار شیاد محسن رضایی که به اتهام مشارکت در بمبگذاری تروریستی مرکز همياری يهوديان، آميا، در پایتخت آرژانتین، در فهرست افراد تحت تعقيب پلیس بین الملل قرار دارد گفت :قرآن اجازه حضور در انتخابات را به من داد/ رسماً اعلام می کنم، کاندیدا خواهم شد.


سایت حکومتی انتخاب نوشت:انتخاب ؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در جمع مردم دیواندره در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: چندین‌بار از بنده خواسته‌اند تا اینکه کاندیداتوری خود را در تهران و با حضور رسانه‌ها اعلام کنم اما من با توجه به رویکردی که دارم اکنون در این شهر اعلام می‌کنم که در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.


وی گفت: امام جماعت مسجد صلاح‌الدین ایوبی سنندج دیروز بعد از برگزاری نماز جماعت مغرب، قرآنی را به من هدیه کرد که امروز در مسیر سنندج به دیواندره آن را باز کردم و قرآن اجازه حضور در این انتخابات را به من دادند.



رادیو فردا در تاریخ ۱۳۸۶/۰۸/۱۷ نوشت: مجمع عمومی پليس بين الملل در مراکش در هفتم نوامبر 1386 با دو سوم آرا علی فلاحيان، وزير اطلاعات در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضايی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، سه ايرانی دیگر و يک لبنانی را به اتهام مشارکت در بمبگذاری مرکز همياری يهوديان، آميا، در پایتخت آرژانتین، در فهرست افراد تحت تعقيب خود قرار داد.


به دنبال صدور حکم جلب نه مقام جمهوری اسلامی توسط دادگاهی در آراژانتین و تقاضای این کشور از پلیس بین الملل برای اقدام در این مورد، هفتاد و ششمين مجمع عمومی پليس بين الملل در مراکش، در این باره تصمیم گیری کرد.رژیم ايران در جريان این مجمع عمومی به شدت در تلاش بود تا از ورود نام این پنج نفر و يک لبنانی به فهرست تحت تعقيب اينترپل جلوگيری کند اما اين تلاش نتيجه نداد و مجمع عمومی با اکثريت آرا، ۷۸ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۲۶ غايب، صدور اخطار قرمز برای اين شش نفر را تصويب کرد.علاو ه بر علی فلاحیان و محسن رضایی برای احمد وحيدی، فرمانده پيشين نيروی قدس سپاه پاسداران، محسن ربانی، رايزن فرهنگی پيشين سفارت ايران در آرژانتين و احمدرضا اصغری، دبير سوم اين سفارتخانه اخطار قرمز صادر می شود. انفجار در مرکز همياری يهوديان، آميا، در بوينس آيرس، پايتخت آرژانتين، در ژوييه ۱۹۹۴ ميلادی، منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن بيش از ۳۰۰ نفر شد.اخطار قرمز حکم جلب بين المللی نيست، اما پليس بين الملل از ۱۸۶ کشور عضو در خواست خواهد کرد تا در صورت مشاهده اين افراد، آنها را بازداشت کرده و احتمالا به کشور درخواست کننده تحويل دهند. اخطار قرمز، بالاترين و مهمترين اخطاریه ای است که اينترپل برای دستگيری افراد صادر می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر