۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

یکی از روزنامه‌نگاران تحت تعقیب وزارت اطلاعات از ایران خارج شد



بر اساس گزارش منابع خودنویس، مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر که از ابتدای دور جدید دستگیری روزنامه‌نگاران تحت تعقیب وزارت اطلاعات بوده، از کشور خارج شده است.

نزدیک به یک ماه پس از هجوم ماموران امنیتی به دفاتر تعدادی از روزنامه‌ها و منزل روزنامه‌نگاران که با دستگیری گسترده خبرنگاران روزنامه‌ها همراه بود، منابع موثق، خروج مسعود لواسانی از ایران را تایید کرده‌اند. لواسانی در شب هجوم ماموران وزارت اطلاعات در خانه حضور نداشت و از آن تاریخ متواری بوده است.

وزارت اطلاعات در بیانیه اول اسفند خود در باره پرونده روزنامه‌نگاران بازداشت شده، خروج «غیر قانونی» یکی از روزنامه‌نگاران تحت تعقیب از مرزهای کشور را ذکر کرده بود: «ضمنا از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، چهار نفر متواری شده‌اند که یک نفر از آنها با خروج غیرقانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده است.»

مسعود لواسانی که پس از انتخابات سال ۸۸ دستگیر و از سوی قاضی پیرعباسی به ۸ سال و نیم زندان و محرومیت مادام‌العمر از فعالیت مطبوعاتی محکوم شده بود، پس از از کاهش حکم اولیه از سوی دادگاه تجدید نظر، و به دلیل شرایط ویژه پزشکی در سال ۱۳۹۰ از زندان آزاد شد، و پس از مدتی به خاطر آسیب‌های ناشی از دوران زندان و ضربات دوره بازجویی، تحت عمل گردن قرار گرفت.

دو روز پیش از دور جدید بازداشت روزنامه‌نگاران، فاطمه خردمند، همسر روزنامه‌نگار مسعود لواسانی، از سوی عواملی ناشناس مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر