۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

سرانجام پس از سه سال و نیم محمد داوری به مرخصی آمد



این معلم زندانی که از ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بود، دو هفته قبل برادرش را از دست داد و با این حال برای مراسم تشییع و تدفین به وی اجازه مرخصی داده نشد. ۳۴ تن از همبندی های وی نیز این مصیبت را به وی تسلیت گفتند.

محمد داوری پس از اطلاع از فوت برادرش در زندان، دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بهداری، پزشکان او را به بیمارستان مدرس اعزام کردند که به بستری شدن وی در بخش مراقبت های ویژه منتهی شد.

این زندانی سیاسی بالاخره امروز و در حالی که عزادار برادرش است، پس از سه سال و نیم اجازه یافت به مرخصی بیاید و با مادر پیرش دیدار کند؛ مادری که چند ماه قبل محمد داوری از صبر و ایستادگی اش تقدیر کرده بود.

تنها اتهام این زندانی سیاسی، مصاحبه با قربانیان بازداشتگاه کهریزک و تهیه فیلم از آن برای ارائه به دستگاه قضایی است؛ اقدامی که با نظارت شخصی مهدی کروبی صورت گرفت.

آقای داوری در دو ماه گذشته دو بار، یک بار در واکنش به خبر برگزاری دادگاه متهمان کهریزک و بار دیگر در واکنش به سخنان احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، اعلام آمادگی کرد که در دادگاه جنایت کهریزک درباره قربانیان تجاوز در این بازداشتگاه شهادت دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر