۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

میلیون ها بیکار و بیسواد مطلق ثمرۀ ۶۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی



حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی کار، در گفتگو با ایلنا، خبرگزاری کار ایران گفته است : در وضعیتی که بیماران سرطانی در کشور به دلیل کمبود دارو یا افزایش هزینۀ درمان با مرگ دست و پنجه نرم می کنند ورود هزاران خودروی لوکس به کشور با ارز مرجع زجر آور است.


وزیر کار در دولت علی اکبر هاشمی رفسنجانی در جای دیگری از اظهاراتش با اشاره به درآمد ۶۵۰ میلیارد دلاری نفت طی هفت و هشت سال اخیر گفته است : با این پول می شد صنعت و کشاورزی کشور را بازسازی کرد، اما، اتفاقی که در عمل افتاده کاملاً متفاوت است.


حسین کمالی با انتقاد از توزیع یارانه های نقدی طی دو سال اخیر گفته اسـت : حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان پول بین مردم توزیع شده، در حالی که با این پول می شد ۹۵ هزار کارخانه و موسسۀ تولیدی و خدماتی در روستاها و شهرهای کشور ایجاد کرد و آمار میلیون ها بیکار کشور را کاهش داد.


حسین کمالی در ادامه افزوده است که هم اکنون ۲۵۰ هزار زندانی در کشور وجود دارد که بیست و هشت درصدشان به علت سرقت راهی زندان شده اند.


او سپس افزوده است : آیا تاکنون یک بررسی جامعه شناسانه در کشور صورت گرفته تا روشن شود که چرا این افراد اقدام به سرقت می کنند. نمایندۀ پیشین مجلس شورای اسلامی سپس گفته است : ۴۳ درصد زندانیان کشور را معتادان تشکیل می دهند و قدر مسلم این افراد به منظور خوشگذرانی معتاد نشده اند.


به گزارش منوتو، حسین کمالی گفته است که افسردگی ناشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی نقش مهمی در سوق دادن افراد به سمت اعتیاد دارد.


دبیر کل حزب اسلامی کار در ادامۀ افزوده است که آیا وجود ۹ میلیون بیسواد مطلق در کشور برازندۀ جامعه ای است که از سوی علما اداره می شود. حسین کمالی تصریح کرده است که حتا کشورهایی همچون قزاقستان، ترکمنستان و لیبی بیسواد مطلق ندارند. حسین کمالی تأکید کرده است که سیصد هزار نفر از همین بیسوادان مطلق را کارفرمایان کشور تشکیل می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر