۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

محتوای نامه سرگشاده پناهجویان مسیحی ایرانی مقیم نروژ خطاب به وزارت دادگستری آن کشور در دفاع از زندانیان و پناهجویان مسیحی



دراین نامه شرکت کنندگان این گردهمائی چهار درخواست مشخص را از وزارت دادگستری نروژ که مرجع رسیدگی به درخواست پناهجویان مسیحی ایرانی در آن کشوراست مطرح نمودند و خواهان رسیدگی به آنها شدند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از مسیحیان ایرانی مقیم نروژ، روز شنبه هفتم بهمن ( 26 ژانویه) ، گروهی از مسیحیان ایرانی مقیم اسلو به منظور حمايت از مسيحيان زندانی در ايران و نیز پناهجويان ايرانی مسيحی، در ميدان" اِدس‌وُل" ، پايتخت نروژ گرد هم آمدند.

تجمع‌کنندگان در نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر دادگستری نروژ خواستار پشتیبانی دولت این کشور از پناهجویان مسیحی ایرانی و زندانیان عقیدتی در ایران شدند. در نامه مذکور به موارد آزار مسیحیان ایرانی و عکس العمل جهانی به نقض حقوق بشر در ایران اشاره شده است. در بخشی از این نامه نوشته اند:

مقام محترم وزارت دادگستری نروژ – امروز ما در این مکان جمع شدیم تا ضمن حمایت از پناهجویان مسیحی ایرانی در نروژ، حمایت خود را از مسیحیانی که در زندانهای جمهوری اسلامی مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند اعلام نمائیم.

در این نامه به این نکته اشاره شده است که در جمهوری اسلامی قوانین شریعت اسلامی اجرا می شود و گرویدن به مسیحیت برای ایرانی ها با مجازاتها ی سختی روبرو می باشد. همچنین در ادامه نوشته شده است که مسیحیان پروتستان ایرانی در کشور زادگاه ما تحت شدید ترین فشارها قرار دارند.

در ادامه نامه نویسندگان نامه ادعاهای خود را در مورد شرایط بد مسیحیان ایرانی، به حرفهای گزارش گر ویژه حقوق بشر در مورد ایران و عملکرد وزارت امور خارجه کشور نروژ در مورد جمهوری اسلامی، مستند کرده اند.

از قول آقای "احمد شهید" گزارش گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل نقل شده است که ایشان تائید کرده اند که وضعیت نوکیشان مسیحی در ایران بسیار خطرناک است و جامعه مسیحی ایران با نقض حقوق اساسی خود در حکومت جمهوری اسلامی روبرو هستند.

در این نامه همچنین تاکید شده است که وزارت امورخارجه دولت نروژ مصوبات شورای اروپا برای اعمال مجازاتهای اقتصادی علیه حکومت جمهوری اسلامی را به خاطر تنبیه ناقضان ایرانی حقوق بشر پذیرفته است. به همین دلیل حسابهای بانکی این افراد و دارائی آنها را مسدود نموده است و از دادن ویزای ورود به آنها خودداری می کند.

در پایان این نامه شرکت کنندگان دراین گردهمائی چهار درخواست مشخص را از وزارت دادگستری نروژ که مرجع رسیدگی به درخواست پناهجویان مسیحی ایرانی در آن کشوراست مطرح نمودند و خواهان رسیدگی به آنها شدند. این درخواستها به شرح زیر بودند:

اول – بررسی عادلانه پرونده پناهجویان مسیحی ایرانی با توجه به جو فشار حاکم بر کشور ایران.

دوم – افزایش سرعت در زمان رسیدگی به درخواست پناهجویان ایرانی و کم کردن زمان بر رسی پرونده ها و حذف مراحل زائد و غیر ضروری این روند.

سوم – بر رسی مجدد پرونده پناهجویانی که درخواست آنها چند بار رد شده، پرونده آنها بسته اعلام گردیده است.

چهارم – جلوگیری از دیپورت (بازگرداندن) پناهجویان مسیحی ایرانی که درخواست آنها رد و پرونده آنها بسته شده است به ایران.

توضیح اینکه این درخواستهای مطرح شده توسط مسیحیان ایرانی مقیم نروژ مشابه درخواستهای سایر مسیحیان ایرانی مقیم اروپا می باشد و جنبه عمومی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر