۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

تجمع اعتراضی کارگران مقابل وزارت کار



«اگر می‌توانید با دستمزد من در جنوبی‌ترین نقطه شهر یک خانه پیدا کنید»

دهها تن از کارگران کارخانه‌های مختلف تهران که در جمع آوری طومار سی هزار نفری کارگران همکاری داشتند به همراه هماهنگ کنندگان این طومار از ساعت ده صبح روز سی‌ام بهمن ماه در محل وزارت کار در خیابان آزادی دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،این کارگران در حالی دست به این اقدام زدند که استانداری تهران از صدور مجوز برپایی تجمع خیابانی کارگری در روز ۲۸ بهمن ماه در مقابل وزارت کار خودداری کرد و بدنبال آن دفتر پیگیری وزارت اطلاعات نیز با احضار دو نفر از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی ممنوعیت عدم دادن فراخوان تجمع خیابانی را به آنان اعلام نمود.

با شروع این تجمع کارگری مامورین حراست وزارت کار از کارگران تجمع کننده خواستند به تجمع خود پایان دهند اما آنان با تاکید بر خواستهای خود اعلام کردند تا دریافت جواب روشنی از شخص آقای عباسی سرپرست وزارت کار به تجمع خود ادامه خواهند داد. در ادامه این کشمکش از آنجا که عباسی در وزارتخانه حضور نداشت مسئولین وزارت کار، کارگران تجمع کننده را به جلسه‌ای با حضور نظری جلالی معاون وزیر در امور روابط کار دعوت کردند و از آنان خواستند با جمع آوری پلاکارد خود به تجمعشان پایان دهند اما این کارگران به تجمع خود پایان نداند و اعلام کردند تا بازگشت نماینده‌هایمان و شنیدن پاسخ وزارت کار به تجمع خود ادامه خواهیم داد. بر روی پلاکارد کارگران تجمع کننده نوشته شده بود:

“اعتراض سی هزار کارگر به عدم افزایش دستمزد‌ها و اصلاحات ضد کارگری در قوانین کار و تامین اجتماعی“

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر