۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

حجت‌الاسلام طائب: سوریه از دست برود تهران را هم نمی‌توانیم حفظ کنیم

 
 
حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، اهمیت سوریه را برای ایران بیشتر از خوزستان می‌داند. به گفته او سوریه استان سی و پنجم ایران است و اگر جمهوری اسلامی آن را از دست بدهد تهران را هم نمی‌تواند حفظ کند.
حجت‌الاسلام طائب، از چهره‌های دارای نفوذ در بسیج و سپاه ایران با تاکید بر این که سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای جمهوری اسلامی است می‌گوید: «اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.»
طائب رئیس قرارگاه عمار است که گرچه در حال حاضر چندان فعال به نظر نمی‌رسد، ولی عمدتا به عنوان نهادی برای مقابله با "جنگ نرم" معرفی می‌شود که عناصر تندرویی مانند عليرضا پناهيان، سعيد قاسمي، مهدي كوچك زاده، حميد رسايی، حسن عباسی، سعيد حداديان، حسين الله كرم و  حجت الاسلام  روانبخش از اعضای هیأت رئیسه آن هستند. خود مهدی طائب در عین حال برادر حسین طائب از چهره‌های ارشد بسیجی و  امنیتی در جمهوری اسلامی است که در سرکوب اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ نقش عمده‌ای داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر