۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

کمپین بین المللی حقوق بشر

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با ارسال نامه‌ای به مقامات ایرانی از آنها خواست که  استفاده از نیروی مرگبار علیه کولبران و کاسبکاران غیر مسلح را متوقف و سیاست خود در خصوص ساکنین مناطق مرزهای غربی ایران را بازنگری کند. کمپین همچنین از دولت ایران خواسته است تا طرح انسداد مرزهای خود را تا اصلاح کامل و برطرف کردن کاستی‌های موجود متوقف کند و الویت طرح را جان و سلامتی ساکنین مناطق مرزی قرار دهد.
همراه این نامه کمپین گزارشی با عنوان “مرزهای خطرناک، قتلهای سنگدلانه: مستندسازی کشتار کولبران در مرزهای غربی ایران،” را ضمیمه کرده است که نقض گستردۀ حقوق بشر در استانهای مرزی ایران را مستند می‌سازد. این گزارش شامل موارد متعددی از قتل بی دلیل کولبران مرزی به دست ماموران امنیتی در مرزها می باشد و به نظر می آید که بخشی از روند رو به افزایش استفاده از زور کشنده توسط ماموران باشد.
مقامات ایرانی در سال ۱۳۸۵ پیاده سازی یک طرح امنیت مرزی با هدف پیشگیری از ورود کالاهای تروریستی و قاچاق کالا به ایران را آغاز کردند. ظرف ماههای اسفند ۱۳۹۰ و فروردین ۱۳۹۱، حداقل ۷۴ شهروند کم درآمد ایرانی که به کولبری در مرزها اشتغال داشتند در منطقۀ مرزی کشته شده اند و حداقل ۷۶ نفر دیگر، عمدتا به دست ماموران امنیتی، مجروح شده اند. این قتل ها و جراحات همگی در چارچوب طرح انسداد مرزهای ایران صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر