۱۳۹۳ مهر ۲۲, سه‌شنبه

جلسه دوم صلح و سازش با حضور ریحانه جباری




IRAN-JUSTICE-EXECUTION

امروز سه‌شنبه در تهران جلسه صلح و سازش بین دو خانواده جباری و سربندی برگزار شد. خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی اعلام کردند که در این جلسه جلال سربندی پسر مقتول، مادر ریحانه جباری و همچنین وکیل ریحانه و سرپرست دادسرای جنایی تهران شرکت داشتند ما این نشست بدون نتیجه پایان یافت.
روزنامه همشهری امشب اعلام کرد که در جلسه بعدی که فردا برگزارمی شود، ریحانه نیز حضور خواهد داشت.
درخواست خانواده مقتول کماکان این است که ریحانه اعلام کند همه‌چیز را دروغ گفته و اصلاً پدر آن‌ها قصد تعرض و تجاوز به ریحانه را نداشته است.
ظاهراً تکذیب این امر از سوی ریحانه کمک بزرگی به باز پس گرفتن آبروی خانواده هست و همشهری از قول جلال سربندی نوشت: «ولی دم مقتول مشکلاتی را که این سال‌ها تحمل کرده را بازگو کرد و گفت ما از خون می‌گذریم اما از آبرو نمی‌شود به‌راحتی گذشت در پایان این جلسه مقرر شد جلسه دیگری با حضور ریحانه برای جلب رضایت اولیای دم ادامه پیدا کند.»
رسانه‌های حکومت اسلامی ایران امروز در کمال خونسردی نوشتند اگر این جلسه به نتیجه نرسد، ریحانه را اعدام خواهند کرد. آن‌ها البته همه می‌دانند که به‌حکم اعدام ریحانه تاکنون علاوه بر ۲۰۴ هزار نفر امضاکنندگان طومار اعتراضی، اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان‌ها و وزرای امور خارجه چندین کشور، سازمان ملل، عفو بین‌الملل و چندین نهاد مدافع حقوق انسان اعتراض کرده و میلیون‌ها نفر در دنیا در جریان این واقعه قرارگرفته و در ایران حساسیت زیادی نسبت به این پرونده وجود دارد.
کمیته بین‌المللی علیه اعدام یک‌بار دیگر از همگان دعوت می‌کند فراز و نشیب‌های این پرونده را دقیقاً زیر نظر داشته و کمک کنند ریحانه را از اعدام نجات دهیم.
دبیرخانه کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۱۴ اکتبر ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر