۱۳۹۳ مهر ۲۴, پنجشنبه

واتیکان یک‌بار دیگر وعده داد که برای نجات ریحانه اقداماتی فوری را در دستور کار خود قرار دهد و ازجمله پاپ در این مورد اقدام کند.

تیم خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام: طبق آخرین گزارش رسیده طاهر جعفر زاده مسئول کمیته «ندا دی» در ایتالیا که برای نجات ریحانه تلاش می‌کند، پس از پخش خبر به نتیجه نرسیدن جلسه نهایی صلح و سازش و احتمال اجرای حکم اعدام ریحانه، با مقامات دولت ایتالیا، با رسانه‌های معتبر در این کشور و با واتیکان و نمایندگان پارلمان اروپا تماس گرفت. واتیکان یک‌بار دیگر وعده داد که برای نجات ریحانه اقداماتی فوری را در دستور کار خود قرار دهد و ازجمله پاپ در این مورد اقدام کند.
هم‌اکنون چند نماینده پارلمان ایتالیا و چند سناتور بیانیه‌هایی علیه حکم اعدام ریحانه منتشر کردند.
این در حالی است که چند نماینده پارلمان اروپا نیز به این زمینه‌سازی حکومت جمهوری اسلامی برای اجرای فوری حکم اعدام ریحانه اعتراض کرده و طبق آخرین گزارش رسیده قرار است در مقابل پارلمان اروپا به‌زودی تجمعی علیه اعدام ریحانه با حضور نمایندگان پارلمان و فعالین علیه اعدام برپا شود.
مینا احدی مسئول کمیته بین‌المللی علیه اعدام در رابطه با وضعیت ریحانه جباری گفت: «تنها راه نجات ریحانه اقدام مردم در تهران و در سایر شهرهای ایران، تجمع در مقابل منزل سربندی‌ها و تجمع در مراکز مختلف با روشن کردن شمع و با در دست داشتن عکس‌های ریحانه است و در خارج کشور نیز فشار آوردن به دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی یک‌راه مهم نجات ریحانه است. امروز باید موضوع احتمال اعدام ریحانه در دستور مذاکرات کاترین اشتون با ظریف در وین باشد. ما از طریق نمایندگان پارلمان در این مورد اقدام کرده‌ایم. اتحادیه اروپا و دول اروپایی باید به جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند روابط دیپلماتیک خود با این حکومت را مورد تجدیدنظر قرار می‌دهند، اگر دست به ریحانه بزند.»
کمیته بین‌المللی علیه اعدام
۱۵ اکتبر ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر