۱۳۹۳ مهر ۲۱, دوشنبه

اسلامگرایان افراطی ملاله یوسف‌زی را به مرگ تهدید کردند


یوسف‌زی چند ساعت پس از دریافت جایزه‌ی نوبل صلح تهدید به مرگ شد.
ملاله یوسف‌زی، یکی از دو برنده‌ی این دوره‌ی جایزه‌ی صلح نوبل، از سوی گروه افراط‌گرای مسلمان «جماعت احرار»، مورد تهدید قرار گرفت. این گروه روز جمعه (۱۰ اکتبر)، پس از اعلام خبر اهدای جایزه‌ی نوبل در توییتر خود نوشت: «افرادی مثل ملاله باید بدانند که ما از تبلیغات (کافران) نمی‌هراسیم. چاقوهای تیز و صیقل‌داده‌ی ما در انتظار دشمنان اسلام است.»
«جماعت احرار»، گروهی است که در ماه اوت از تشکیلات «تحریک طالبان» انشعاب کرد. این تشکیلات که شبکه‌ای متشکل از چند گروه افراط‌گرای مسلمان است، هنوز نسبت به اهدای جایزه‌ی نوبل صلح به این کنش‌گر جوان واکنشی نشان نداده است.
سوءقصد ناموفق
تشکیلات «تحریک طالبان»، در ماه اکتبر ۲۰۱۲ کوشیده بود ملاله یوسف‌زی را به قتل برساند. او که در اثر شلیک گلوله از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود، پس از چند عمل جراحی در پاکستان به بریتانیا منتقل شد و در آن کشور تحت درمان قرار گرفت.
مقامات نظامی پاکستان، چندی پیش اعلام کردند که سوءقصدکنندگان دستگیر شده‌اند. بر اساس گزارش ارتش، یک گروه ده نفره‌ی وابسته به تشکیلات اسلام‌گرای افراطی «تحریک طالبان»، به فرمان مولانا فضل‌الله، رهبر این گروه، اقدام به ترور ملاله یوسف‌زی کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر