۱۳۹۳ مهر ۲۱, دوشنبه

گروه «دولت اسلامی» (داعش) اعلام کرد که زنان و کودکان ایزدی به اسارت گرفته شده در شمال عراق را «بر طبق شریعت اسلام» به عنوان برده میان نیرو‌هایش تقسیم کرده‌است.



به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از رادیوفردا (Radio Farda)، "داعش" در نشریه رسمی خود، "دابق"، در مقاله‌ای با عنوان «احیای برده‌داری پیش از روز قیامت» نوشته است که با این عمل، جنبه‌ای از شریعت اسلامی که به انحراف کشیده شده‌ بود، به معنای درست خود برگردانده شده است.
این مقاله با اشاره به به بردگی بردن زنان و کودکان ایزدی در سنجار افزوده که «بردگی خانواده‌های مُشرک در مقیاس وسیع احتمالاً نخستین بار است که پس از ترک این قانون از شریعت اسلامی به اجرا درمی‌آید».
در ادامه مقاله آمده‌است: «تنها مورد دیگر، که البته در مقیاس کوچک انجام شده، برده کردن زنان و کودکان مسیحی در فیلیپین و نیجریه توسط مجاهدین آن مناطق بوده‌است.»
به نوشته نشریه دابق، در حالی که «اهل کتاب» یعنی پیروان ادیانی چون مسیحیت و یهودیت، حق انتخاب میان گرویدن به اسلام یا پرداخت جزیه را دارند اما چنین «قانونی» شامل ایزدی‌ها نمی‌شود.
این برای نخستین بار است که گروه داعش، به بردگی گرفتن دختران و زنان ایزدی را تایید می‌کند.
پیش از این، ویان دخیل، تنها نماینده ایزدی‌ها در پارلمان عراق در گفتگویی با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفته بود که گروه «دولت اسلامی» تا کنون ۲۵ هزار دختر ایزدی را با هدف فروش ربوده است.
خانم دخیل که چند ماه قبل با نطق تاثیرگذار خود توجه جامعه‌ی جهانی را به وضعیت اسف‌بار ایزدی‌های عراق جلب کرد،با بیان این‌که برخی از دختران ربوده‌شده‌ی ایزدی، هنوز در عراق‌اند و برخی دیگر به سوریه فرستاده شده‌اند، اضافه کرده بود که "داعش"، هر کدام از آن‌ها را به قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر