۱۳۹۳ مهر ۲۵, جمعه

شایعه اسیدپاشی به زنان "بدحجاب" در اصفهان رنگ واقعیت گرفت





آن‌گونه که “ایسنا” از قول شاهدان عینی گزارش داده چهارشنبه‌شب (۲۳ مهر-۱۵ اکتبر) یک زن جوان حدودا ۲۷ ساله با «حجاب معمولی» سوار بر خودروی سمند خود در “خیابان مهراد” اصفهان توسط «موتورسواران ناشناس» مورد اسیدپاشی قرار گرفت.
شاهدان این حادثه که از کسبه‌ی “خیابان مهراد” هستند، به این خبرگزاری گفته‌اند که «این زن که به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده بود، به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل گردید».
یکی از این کسبه به نام علی شجاعی نیز اظهار داشته که «این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر در خصوص اسیدپاشی به زنان جوان در اصفهان شنیده است».
پیش از این در فضای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، این شایعه منتشر شده بود که گروهی ناشناس در اصفهان بر روی دختران و زنان به بهانه‌ی “بدحجابی” اسید می‌پاشند.
سرهنگ حسین حسین‌زاده، “جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان” نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی از علت وقوع این حادثه به “ایسنا” گفته که «پلیس اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است».
در این میان، فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان جزییات بیشتری از اسیدپاشی‌ها در اصفهان را بیان کرده است.
آقای کفیل با بیان این‌‌که «چند مورد اسیدپاشی اتفاق نیفتاده» خاطرنشان کرد که حادثه “خیابان مهراد”، دومین مورد اسیدپاشی بوده و با فاصله زمانی از مورد اول اتفاق افتاده است.
وی بدون رد یا تایید ارتباط اسیدپاشی‌ها با حجاب زنان مورد حمله قرار گرفته، اضافه کرد: «یکی از خانم‌ها که مورد اسیدپاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.»
او در عین حال، وعده داد که پلیس بعد از بررسی دقیق این موضوع درباره‌ی آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
در همین حال، وب‌سایت “رادیوفردا” به نقل از یک “منبع مطلع” نوشته که تعداد اسیدپاشی‌ها در اصفهان در هفته‌های اخیر، حداقل شش مورد بوده، و این زنان که همگی “جوان”، “زیبا” و “غیرچادری” بودند، در “بیمارستان فیض” این شهر بستری شده‌اند.
این “منبع”، یکی از قربانیان را یک دختر ۲۱ ساله‌ معرفی و در شرح ماجرای اسیدپاشی بر روی او گفته: «یک موتور با دو سرنشین در کنار خودروی حامل این دختر توقف کرد، سرنشین پشتی موتور با انگشت به شیشه ضربه زد و به بهانه پرسیدن آدرس، اسید را که در درون سرنگ بود به صورت دختر پاشید.»
به گفته‌ی وی، «اسید هم صورت این دختر را سوزانده و هم به علت وارد شدن به دهان، به اندام داخلی‌اش آسیب رسانده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر